آموزش آپدیت ویندوز 10 هوم به 10 پرو

آپدیت ویندوز 10 هوم به پرو

آموزش آپدیت ویندوز 10 هوم به 10 پرو:

Windows 10 Home Edition امروزه بر روی بسیاری از رایانه های شخصی نصب شده است. با این حال، امکان تغییر یا آپدیت آن به ویندوز 10 پرو وجود دارد. ما به شما همراهان عزیز پی سی باز نشان می دهیم که چگونه آپدیت ویندوز 10 هوم به 10 پرو را انجام دهیم.

مایکروسافت تقریباً به طور سنتی سیستم عامل های خود را در چندین نسخه منتشر می کند. با ویندوز 10 فعلی، تمایز بین ویندوز 10 هوم و ویندوز 10 پرو بسیار جالب است. نسخه هوم ویندوز 10 معمولاً روی رایانه های شخصی از پیش ساخته شده و به ویژه لپ تاپ های ارزان قیمت نصب شده است. در نتیجه کاربران نیازمند ویندوز، تعدادی از عملکردهای عملی را از دست خواهند داد.

ویندوز 10 هوم با 10 پرو چه تفاوتی دارد؟

اما دقیقاً ویندوز 10 هوم و ویندوز 10 پرو در عمل چه تفاوتی دارند؟ اساساً هر دو نسخه این سیستم عامل از نظر عملکرد، ظاهر و استفاده روزمره تا حد زیادی یکسان هستند. برنامه‌ها و بازی‌ها در هر دو نسخه به طور مساوی اجرا می‌شوند و عملکردهای اساسی مانند اپ استور ویندوز 10 عملاً یکسان هستند.

با این وجود، البته برخی از توابع وجود دارند که فقط روی نسخه حرفه ای ویندوز 10 کار می کنند. اینها در درجه اول، اما نه منحصرا، ویژگی هایی هستند که بیش از همه در محیط کسب و کار مورد نیاز هستند.

به عنوان مثال، ویرایشگر خط مشی گروه، که به ویژه برای مدیران مهم است، منحصراً برای ویندوز 10 پرو محفوظ است. همین امر در مورد راه حل های نرم افزاری مختلف مایکروسافت مانند رمزگذاری درایو BitLocker، راه حل مجازی سازی Hyper-V یکپارچه یا گزینه آزاد کردن رایانه برای کنترل از راه دور از طریق Remote Desktop صدق می کند.

آپدیت ویندوز 10 هوم به پرو
آپدیت ویندوز 10 هوم به پرو

البته، بسیاری از این عملکردها را می توان در ویندوز 10 Home با استفاده از نرم افزارهای جانبی مانند VirtualBox، VeraCrypt یا Teamviewer نیز تکرار کرد. با این حال، اگر ترجیح می دهید به راه حل های رسمی تکیه کنید که مستقیماً در سیستم ادغام شده اند، نمی توانید از ارتقا به ویندوز 10 پرو اجتناب کنید.

مایکروسافت در صفحه اصلی خود لیستی از عملکردهایی که برای نسخه حرفه ای ویندوز 10 در نظر گرفته شده است را به تفصیل فهرست می کند.
تفاوت بین ویندوز 10 هوم و ویندوز 10 پرو لزوماً مشخص نیست. توابع جدیدی که برای نسخه Pro ویندوز رزرو شده اند را می توان در هر زمان اضافه کرد، به خصوص از طریق به روز رسانی عملکرد که هر شش ماه یک بار ظاهر می شود. یک نمونه نسبتاً جدید در این مورد، به اصطلاح Windows Sandbox است که با به روز رسانی بهار 2019 (معروف به Windows 10 1903) معرفی شد.

امکان شروع برنامه ها در یک محیط ایزوله و در نتیجه ایمن تاکنون فقط برای کاربران ویندوز 10 پرو محفوظ بوده است.

در عوض، هر از گاهی اتفاق می افتد که مایکروسافت برخی از عملکردهای حرفه ای را برای نسخه هوم منتشر می کند. ویندوز 10 1903 نیز می تواند به عنوان مثال برای این مورد استفاده شود. کاربران خانگی بالاخره این فرصت را پیدا کردند که به‌روزرسانی‌های ویندوز آینده را متوقف کنند – حتی اگر “فقط” برای یک هفته و نه برای 30 روز.

ویندوز 10 پرو ارزش تغییر را دارد؟

تغییر از Windows 10 Home به Windows 10 Pro به سرعت انجام می شود (به متن زیر مراجعه کنید)، اما هزینه های نسبتاً بالایی را نیز شامل میشود. بنابراین، قبل از خرید لایسنس پرو، باید به دقت بررسی کنید که آیا ارتقا واقعاً ارزش آن را دارد یا خیر.

علاوه بر ویژگی هایی که قبلاً ذکر شد، این تغییر به ویژه برای کاربرانی که به طیف کاملی از عملکردهای رسمی سیستم عامل اهمیت می دهند جالب است. مهمتر از همه، ویرایشگر خط مشی گروه، عملکردهای عملی زیادی را برای تطبیق ویندوز 10 با ترجیحات شما، حتی جدا از مدیریت شبکه های شرکت، ارائه می دهد. اگرچه بسیاری از این عملکردها را می توان تحت ویندوز 10 Home نیز پیاده سازی کرد، اما معمولاً این کار به یک انحراف دست و پا گیر از طریق ویرایشگر رجیستری نیاز دارد.

آپدیت ویندوز 10 هوم به پرو
آپدیت ویندوز 10 هوم به پرو

به طور کلی، ویندوز 10 پرو درجه بالاتری از انعطاف پذیری را در استفاده روزانه از سیستم عامل ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید رایانه شخصی تا حد امکان بدون وقفه برای یک پروژه اجرا شود، خوشحال خواهید شد که بتوانید به‌روزرسانی‌ها را برای مدت طولانی‌تری به تعویق بیندازید. علاوه بر تعویق 30 روزه برای به‌روزرسانی‌های استاندارد، نسخه Pro همچنین اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی ویژگی‌های اصلی تا یک سال به تعویق بیفتد.

از سوی دیگر، می توان گفت که اکثر کاربران ویندوز می توانند بدون هیچ مشکلی با ویندوز 10 هوم بمانند. به صراحت بگویم: اگر هیچ یک از مزایای ویندوز 10 پرو را از دست نداده اید، به ویندوز 10 پرو نیازی ندارید.

برای تغییر به ویندوز 10 پرو به چه چیزی نیاز دارم؟

اگر تصمیم گرفته اید به ویندوز 10 پرو سوئیچ کنید، یک خبر خوب وجود دارد: سیستم مورد نیاز ویندوز 10 هوم و ویندوز 10 پرو عملاً یکسان است. اگر Home روی رایانه شخصی اجرا شود، Pro نیز اجرا خواهد شد. فقط توابع مرتبط با سخت افزار مانند BitLocker یا Hyper-V الزامات خاصی دارند. به عنوان مثال، مجازی سازی با Hyper-V به یک سیستم 64 بیتی با ترجمه آدرس سطح دوم (SLAT) و 2 گیگابایت رم اضافی نیاز دارد.

برای خود سیستم عامل، فقط لایسنس معتبر برای ویندوز 10 پرو لازم است. خود مایکروسافت این را در فروشگاه نرم افزاری خود ارائه می دهد، اما حدود 260 یورو برای آن هزینه می کند و حدود 150 یورو هنوز برای ارتقاء آن پرداخت می شود. شما همراهان عزیز پی سی باز میتوانید لایسنس اورجینال ویندوز 10 پرو را از وب سایت ما با قیمت رقابتی و ارزان تهیه کنید.

آپدیت ویندوز 10 هوم به پرو
آپدیت ویندوز 10 هوم به پرو

برای تبدیل ویندوز 10 هوم به پرو باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد تنظییمات ویندوز شوید.
  2. روی گزینه Update & security کلیک کنید.
  3. بر روی گزینه Activation کلیک کنید.
  4. گزینه Change Product key را انتخاب کنید.
  5. کد مقابل را با دقت وارد کنید تا نسخه پرو برای شما فعال شود: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
  6. هنگامی که کلید محصول را وارد می‌کنید، فرآیند ارتقا آغاز می‌شود، سپس به سادگی دستورالعمل‌های روی صفحه را برای تکمیل ارتقا دنبال کنید.
  7. پس از تکمیل فرآیند ارتقا، می‌توانید یک کد لایسنس اورجینال ویندوز 10 پرو از سایت پی سی باز خریداری کنید و سپس کد لایسنس را وارد کنید تا ویندوز 10 پرو شما اکتیو یا فعال شود.
آپدیت ویندوز 10 هوم به پرو
آپدیت ویندوز 10 هوم به پرو
امین
ارسال دیدگاه