آموزش کامل اکانت پلی استیشن پلاس

آموزش کامل اکانت پلی استیشن پلاس

اگر صاحب یک کنسول پلی استیشن هستید، احتمالا حداقل تا حدودی با پلی استیشن پلاس و مزایای گیفت کارت پلی استیشن پلاس آشنا هستید. با این حال، ما برای شما کاربران عزیز پی سی باز پلی استیشن استور، گیفت کارت آن و پلی استیشن پلاس، گیفت کارت آن و ویژگی های مختلف آن و همچنین خریدهایی را که می توانید با استفاده از آن انجام دهید بررسی خواهیم کرد. گیفت کارت پلی استیشن پلاس میتواند برای یک دوست یا خویشاوند یا یک هدیه فوق العاده برای خودتان باشد، کارت هدیه PS یک خرید با ارزش و جهانی است که می تواند برای موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. درواقع شما با ساخت اکانت پلی استیشن پلاس و خرید گیف کارت پلی استیشن پلاس میتوانید با سایر بازیکنان به صورت آنلاین بازی های مختلف را تجربه کنید. گیفت کارت های پلی استیشن پلاس مدت محدود 1 ماهه، 3ماهه، 6 ماهه و یکساله دارند. به عبارتی ساده تر شما برای این که بتوانید بازی های پلی استیشن را به صورت آنلاین بازی کنید باید اکانت پلی استیشن پلاس داشته باشید و اشتراک خود را دائم شارژ کنید. در حقیقت این روشی برای در آمد زایی است که شرکت سونی در پیش گرفته است. در این مقاله تلاش کرده ایم آموزش کامل اکانت پلی استیشن پلاس و روش استفاده از گیفت کارت های آن را برای شما کاربران سایت پی سی باز توضیح دهیم.


آموزش کامل اکانت پلی استیشن پلاس
آموزش کامل اکانت پلی استیشن پلاس

 

گیفت کارت پلی استیشن استور چیست؟

قبل از آموزش کامل اکانت پلی استیشن پلاس باید با پلی استیشن استور و گیفت کارت آن آشنا شوید. متداول ترین اقلامی که می توانید با این گیفت کارت تهیه کنید، بازی است. به عبارتی دیگر با استفاده از این گیفت کارت میتوانید از فروشگاه پلی استیشن خرید کنید. شاید شما به سمت بازی های RPG ماجراجویی گرایش دارید؟ یا شاید بخواهید از مزایای کارت هدیه پلی استیشن برای دریافت بازی های تیراندازیاول شخص تیمی بیشتر استفاده کنید، زیرا آنها مورد علاقه شما هستند؟ حتی ممکن است تصمیم بگیرید که وقت خود را صرف یک بازی ترسناک مرموز کنید، چه کسی می داند! همه اینها انتخاب های عالی هستند.

با اضافه شدن مداوم بازی‌های جدید و بعضاً انحصاری به فروشگاه کنسول، هیچ‌وقت کمبود سرگرمی وجود نخواهد داشت. شاید بازی های جدید خریدی نباشند که مورد علاقه شما باشد. خوب، راه حلی برای آن نیز وجود دارد، زیرا بازی تنها موارد موجود در فروشگاه پلی استیشن نیست. کارت شما همچنین می‌تواند افزونه‌ها و سایر محتوای اضافی را برای بازی مورد علاقه‌تان دریافت کند.

به عبارت ساده، مزایای کارت هدیه پلی استیشن برای تسریع در خرید وجود دارد و در عین حال شما را ایمن و راضی نگه می دارد، بنابراین گیفت کارت پلی استیشن استور می تواند بیشتر نیازها یا خواسته های بازی شما را پوشش دهد.


بررسی مزایای اکانت پلی استیشن پلاس و گیفت کارت آن:

وقتی در مورد مزایا صحبت می کنیم، نمی توانیم از PS Plus صرف نظر کنیم، زیرا این سرویس خاص مزایای خاص خود را دارد! PlayStation Plus یک اشتراک ممتاز است که بازیکنان را به صورت آنلاین در ارتباط نگه می دارد و همچنین محتوای جدیدی برای کاوش ارائه می دهد. بنابراین، اولین مورد در میان بسیاری از کانکشن های آنلاین است. با ساخت اکانت و سرویس پلاس، می‌توانید بازی‌های چندنفره را انجام دهید (اما لطفاً به خاطر داشته باشید که مزایای کارت هدیه پلی‌استیشن فقط اتصال را تسهیل می‌کند).

با محتوای آنلاینی که به راحتی در دسترس است، می‌توانید با دوستان خود به کلن های مختلف بپیوندید، یا در یک بازی تیراندازی FPS با دوستان خود به صورت مولتی پلیر بازی کنید.

می توانید آزادانه با تیم خود ارتباط برقرار کنید و از خدمات اتصال قابل اعتماد لذت ببرید، یا شاید بخواهید یک حریف سرسخت را به لیست دوستان خود اضافه کنید تا بتوانید از او یاد بگیرید. پلی استیشن پلاس همچنین هر ماه دو بازی رایگان را در اختیار مشترکین قرار می دهد. این بازی‌ها کاملاً ساخته نمی‌شوند و هر ماه تغییر می‌کنند و در ژانر، نوع و حتی طول متفاوت هستند. به طور خلاصه، مزایای کارت هدیه پلی‌استیشن می‌تواند PS Plus را برای شما به ارمغان بیاورد و این اشتراک، بازی‌های رایگان را به شما می‌دهد.

بهتر از همه، این بازی‌ها تا زمانی که اشتراک شما ادامه دارد متعلق به شما هستند. این بدان معناست که با پرداخت هزینه اشتراک ماهانه، هر چیزی از AAA تا بازی های مستقل را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد! و آن ها ساعت ها به شما محتوا می دهند. هنگامی که کارت خود را فعال می کنید، وجوه به کیف پول شما اضافه می شود.

سپس می توانید از پس انداز خود برای خرید اقلام از فروشگاه استفاده کنید. و از آنجایی که PlayStation Plus تخفیف‌های انحصاری اعطا می‌کند، ممکن است یک معامله کاملاً رایگان دریافت کنید. مثل این ضرب المثل است: برای پس انداز پول باید پول خرج کنی. پلی استیشن با توجه به بازیکنان خود این حقیقت را حفظ می کند.

اگر یک بازی AAA معمولاً با قیمت بالاتری در دسترس است، ممکن است بتوانید آن را با قیمت پایین‌تری (در مقایسه با برچسب قیمت معمولی) تهیه کنید. مزایای کارت هدیه پلی استیشن به گونه ای طراحی شده است که بیشترین راحتی را به کاربران کنسول پلی استیشن بدهد.


آموزش کامل اکانت پلی استیشن پلاس
آموزش کامل اکانت پلی استیشن پلاس

 

آموزش ساخت اکانت پلی استیشن 4 و 5:

قبل از آموزش کامل اکانت پلی استیشن پلاس باید با نحوه ساخت اکانت در پلی استیشن آشنا شوید. در صورتی که یک پروفایل کاربری در پلی استیشن 4 خود دارید، اما هنور وارد شبکه پلی استیشن نشده‌اید، باید وارد تنظیمات (Settings) شوید و از بخش مدیریت حساب (Account Management) روی گزینه ورود به شبکه پلی استیشن (Sign In to Play Station Network) ضربه بزنید. در ادامه باید از بخش موردنظر وارد مراحل ایجاد PSN شوید.

در صورتی که قصد دارید یک پروفایل کاربری دیگر در پلی استیشن 4 خود ایجاد کنید تا بتوانید به حساب PSN جدید متصل شوید، کلید PS را روی کنترل نگه دارید تا بتوانید وارد منوی سریع (Quick Menu) شوید. در ادامه باید پاور (Power) را انتخاب کرده و روی گزینه خارج شدن از پلی استیشن 4 (Log Out PS4) ضربه بزنید تا بتوانید از پروفایل فعلی خود خارج شوید. کلید PS را فشار دهید تا کنترل خود را دوباره متصل کنید، سپس در صفحه نتایج باید کاربر جدید (New User) را انتخاب کنید.

برای ایجاد یک پروفایل دائمی جدید در پلی استیشن 4 خود باید گزینه Create a User را انتخاب کنید. شرایط استفاده را مورد پذیرش قرار دهید، سپس هنگامی که درخواست شبکه پلی استیشن را مشاهده کردید، گزینه بعدی (Next) را انتخاب کنید. هم اکنون گزینه New to PlayStation Network را انتخاب کردید؟

یک حساب کاربری در پایین ایجاد کرده و سپس گزینه هم اکنون ثبت نام کنید (Sign Up Now) را انتخاب کرده و آن را به نمایه کاربری PS4 متصل کنید. در صفحه اول باید منطقه، زبان و تاریخ تولد خود را وارد کنید.

در ادامه کار ممکن است لازم باشد اطلاعات منطقه‌ای همانند کد پستی و ایالت را هم مشخص کنید. هم اکنون باید آدرس ایمیل خود را وارد کرده و رمز عبور را ایجاد کنید. کادرهای مربوط به نوتیفیکیشن‌ها و اهداف بازاریابی را در این بخش مشاهده خواهید کرد. در گام بعد PS4 از شما درخواست می‌کند یک آواتار برای حساب کاربری خود اضافه کنید.

گزینه‌های زیادی برای انتخاب در دسترس قرار دارند، بنابراین گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید. شما همیشه می‌توانید این موارد را در آینده تغییر دهید. در ادامه کار باید شناسه آنلاین خود را تنظیم کرده و نام خود را وارد کنید. به خاطر داشته باشید که یک نام کاربری جذاب را انتخاب و تعیین کنید؛ در صورتی که تصمیم به تغییر نام کاربری گرفته باشید، باید هزینه پرداخت کنید.

اگر نام کاربری موردنظرتان در دسترس قرار نداشته باشد، یک هشدار نمایش داده خواهد شد. در چندین صفحه بعد، گزینه‌ای برای تغییر تنظیمات حریم خصوصی حساب خود مشاهده خواهید کرد.

شما در این بخش می‌توانید اطلاعات مختلف همانند بازی‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید یا ارتباط با دوستان خود را مشاهده کنید. هم اکنون شرایط استفاده را مورد پذیرش قرار دهید و در ادامه پیام ایجاد موفقیت‌آمیز حساب کاربری را مشاهده خواهید کرد. در آخرین مرحله باید ایمیل خود را تایید کنید. شما باید روی پیوند موجود در ایمیل پلی استیشن کلیک کنید، سپس گزینه Already Verified در سیستم را انتخاب کنید.

در ادامه کار اطلاعاتی درباره افزودن یک تصویر شاخص به پروفایل پلی استیشن خود مشاهده خواهید کرد و در بخش دیگر هم باید به دنبال گزینه‌هایی برای تنظیم و احراز هویت دو مرحله‌ای باشید.

در ادامه کار پلی استیشن از شما می‌خواهد شماره تلفن همراه خود را اضافه کنید که همین قابلیت به شما کمک می‌کند در صورت فراموشی رمز عبور وارد حساب خود شوید. شما باید این اقدام را انجام دهید تا بتوانید از قفل شدن حساب کاربری جلوگیری کنید.

پس از انجام این کار، یک تبلیغ برای پلی استیشن مشاهده خواهید کرد که می‌توانید با کلید دایره از آن عبور کنید. در ادامه با اعلان‌هایی برای تنظیم کنترل‌های والدین مواجه خواهید شد که باید از آن‌ها عبور کنید. پلی استیشن حساب کاربری را تایید کرده و به کنسول اضافه خواهد کرد.

در صورتی که دارای دوربین پلی استیشن هستید، می‌توانید چهره را برای ساده کردن ورود به سیستم اضافه کنید، اما این قابلیت به صورت کاملا اختیاری در دسترس قرار دارد. هم اکنون شما موفق شده‌اید حساب خود را تکمیل کنید.


آموزش کامل اکانت پلی استیشن پلاس


آیا دارای پلی استیشن ۵ هستید و قصد ایجاد حساب کاربری دارید؟ در صورتی که می‌خواهید از طریق پلی استیشن ۵ اقدام به ساخت حساب کاربری جدید کنید، تصویر نمایه راست را در بالای صفحه انتخاب کرده و پروفایل را انتخاب کنید.

در صفحه نمایش باید برای شروع کار روی گزینه Sign In و سپس ایجاد حساب کاربری (Create an Account) ضربه بزنید. هم اکنون وارد عنوان PSN Account Creation Steps on PS5 شوید. در صورتی که قصد دارید یک حساب کاربری جدید در پلی استیشن 5 برای حساب جدید PSN خود ایجاد کنید، تصویر پروفایل موجود در سمت راست بالای صفحه اصلی را انتخاب کرده و روی گزینه خروج (Log Out) ضربه بزنید. هم اکنون کلید PS را فشار دهید تا کنترل خود را مجددا متصل کنید، سپس افزودن کاربر (Add User) را انتخاب کنید.

از لیست بعد باید گزینه Get Started را در سمت چپ انتخاب کرده تا یک حساب دائمی ایجاد شود. با شرایط خدمات موافقت کنید، سپس تایید را بزنید. در گام بعد و برای ادامه باید گزینه ایجاد حساب (Create an Account) را در سمت چپ انتخاب کنید.

برای شروع فرایند ایجاد حساب باید تاریخ تولد خود را وارد کنید، سپس کشور و زبان را تعیین کرده و وارد مرحله بعد شوید. هم اکنون آدرس ایمیل خود را وارد کرده و یک پسورد ایمن برای حساب PSN خود ایجاد کنید. در صفحه بعد نام واقعی خود را وارد کرده و شرایط دریافت اعلان‌ها را برای هدف‌های مختلف تعیین و تایید کنید.

در گام بعد باید اطلاعات مربوط به خانه (Home Location Info) را تکمیل کنید. سپس کد پستی، شهر و ایالت را هم تعیین کنید. در ادامه از میان گزینه‌های موجود باید یک آواتار برای نمایه خود انتخاب کنید. سپس باید شناسه آنلاین خود را انتخاب کرده و مطمئن شوید که در دسترس قرار دارد.

هم اکنون باید انتخاب خود را وارد کرده یا در صورت تمایل، یکی از پیشنهادات را مورد استفاده قرار دهید. در صفحه بعد باید یک نمایه حریم خصوصی از میان گزینه‌ها انتخاب کنید. هنگامی که گزینه‌های موجود را بررسی کردید، باید روی Apply ضربه زده و موارد برای تغییر تنظیمات پیش‌فرض انتخاب کنید. برای کنترل بیشتر می‌توانید گزینه سفارشی‌سازی تنظیمات (Customize Settings) را انتخاب کرده تا همه تنظیمات را به صورت دستی تنظیم کنید.

در گام بعد باید تصمیم خود مبنی بر اشتراک‌گذاری کلیه داده‌های بازی با پلی استیشن را تعیین کنید. در ادامه باید انتخاب کنید که آیا قصد دارید توصیه‌ها و تبلیغات فروشگاه شخصی‌سازی شده را داشته باشید. هم اکنون شرایط و سیاست‌های استفاده از PSN را بررسی کنید، سپس کادر مخصوص را تایید کرده و گزینه Confirm را برای ادامه انتخاب کنید. شما باید آدرس ایمیل خود را با کلیک کردن روی کلید موجود در پیامی که پلی استیشن ارسال می‌کند، تایید کنید.

پس از انجام این کار گزینه Already Verified را در کنسول خود انتخاب کنید. در مرحله بعد راهنمایی‌هایی پیرامون ایمن کردن حساب پلی استیشن 5 خود به همراه درخواست فعال کردن 2FA در حساب کاربری مشاهده خواهید کرد. هنگامی که شماره تلفن خود را به حساب کاربری وارد کردید، می‌توانید از حساب کاربری PSN خود در پلی استیشن 5 استفاده کنید.


آموزش کامل اکانت پلی استیشن پلاس

 

آموزش کامل اکانت پلی استیشن پلاس:

برای تهیه اشتراک و ایجاد حساب کاربری پلی استیشن پلاس باید از نمایشگر عملکرد، گزینه PlayStation Plus را انتخاب کرده و اشتراک را خریداری کنید. عضویت سرویس اشتراک به صورت خودکار در پایان دوره تمدید می‌شود. هنگامی که فرایند تکمیل شود، پلی استیشن پلاس در صفحه پروفایل شما ظاهر می‌شود. همچنین در کنار ویژگی‌های موجود، برخی قابلیت‌های جدید و بیشتر هم برای این اشتراک در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

برای استفاده از گیفت کارت پلی استیشن پلاس باید مراحل زیر را انجام دهید:

فعال کردن از طریق وب سایت

پلی استیشن پلاس خود را از طریق وب سایت سونی فعال کنید. می توانید عضویت PS Plus خود را از طریق وب سایت Sony PlayStation فعال کنید. لطفاً این مراحل را برای بازخرید کد خود دنبال کنید:

به وب سایت سونی بروید و وارد شوید.



به داشبورد خود بروید و Redeem code را انتخاب کنید.کد را وارد کنید، روی Next کلیک کنید و آخرین بار تایید کنید.



فعال کردن کارت پلی استیشن از طریق کنسول PS4

همچنین می توانید کارت PS خود را از طریق کنسول PS4 خود بازخرید کنید. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

به گزینه Store در منوی اصلی خود بروید.



به پایین بروید تا Redeem code را مشاهده کنید.



کد خود را وارد کرده و تایید کنید.


امین
ارسال دیدگاه