تفاوت بین ویندوز اورجینال و کرک شده

با توجه به فناوری فعلی، همه به فناوری یا تکنولوژی روز وابسته هستند و بخش بزرگی از این فناوری را کامپیوتر تشکیل میدهد. برای استفاده از کامپیوتر به یک سیستم عامل برای کارآمد کردن رایانه مورد نیاز است. انواع مختلفی از سیستم عامل ها برای استفاده ما وجود دارد. قبل از بررسی تفاوت بین ویندوز اورجینال و کرک باید با سیستم عامل آشنا شویم.

سیستم عامل:

در یک زمان کامپیوتر مجبور بود یک برنامه جداگانه برای کامپیوتر ایجاد کند تا وظایف خاصی را انجام دهد. و برای هر نوع برنامه ای، هنگام ایجاد برنامه، باید چندین چیز را به برنامه اضافه می کردید، به عنوان مثال، برای خواندن، ذخیره داده ها در حافظه، بازیابی داده ها و… باید برنامه ای مجزا کار میکرد و این موارد باید برای هر کار جداگانه به برنامه اضافه می شد و این فرایند کمی سخت تر از حد معمول بود.

سیستم عامل برای حل این مشکل منتشر شد. سیستم عامل نرم افزار اصلی کامپیوتر است که ورودی، خروجی، ذخیره سازی و غیره کامپیوتر شما را کنترل می کند. این شکل کوتاه سیستم عامل است. شما می توانید سیستم عامل را به عنوان کنترل کننده سایر نرم افزارها / برنامه های کاربردی در حال اجرا بر روی رایانه شما در نظر بگیرید. جایی که همه نرم افزارها یا برنامه های کاربردی تحت سیستم عامل کار می کنند و سیستم عامل به کارهایی که این نرم افزار انجام می دهد رسیدگی خواهد کرد.

 

باز هم سیستم عامل همه چیز را کنترل می کند، اشتباه است. سیستم عامل دوباره به BIOS (BIOS-Basic Input Output System) وابسته است. BIOS به سیستم عامل کمک می کند تا با سخت افزار و نرم افزاری مانند هسته ارتباط برقرار کند. Bios یک نرم افزار نیست، بلکه با تراشه سخت افزاری هر کامپیوتری ساخته می شود که به آن سیستم عامل می گویند.

 

انواع سیستم عامل ها و هسته ها بر روی انواع مختلف کامپیوتر کار می کنند و با مدل سخت افزاری کامپیوتر بایوس و شرکت سازنده از هم جدا می شوند. برای همگام شدن با فناوری و آسان‌تر و زیباتر کردن وظایفمان، سیستم‌عامل‌های زیادی وجود دارد. یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها در دنیای امروز سیستم عامل ویندوز است. ویندوز یک سیستم عامل پرچمدار مایکروسافت است که ما از آن برای اهداف شخصی و تجاری استفاده می کنیم.

 

 این محصول یک سیستم عامل گرافیکی است. در سال 1985، مایکروسافت سیستم عامل ویندوز را به عنوان مزیت اضافی سیستم عامل دیسک (DOS) خود معرفی کرد و از آن زمان به دلیل علاقه روزافزون مردم به سیستم عامل گرافیکی، نسخه های بسیاری از ویندوز منتشر شد. و تاکنون به طور گسترده در رایانه های شخصی یا رومیزی استفاده شده است.

 

 

تفاوت بین ویندوز اورجینال و کرک
تفاوت بین ویندوز اورجینال و کرک

 

بررسی نسخه های ویندوز:

نسخه های ویندوز عبارتند از:

ویندوز 1.0
ویندوز 2.0
ویندوز 3.0
ویندوز 95
ویندوز 98
ویندوز XP
ویندوز ویستا
ویندوز 7
ویندوز 8
ویندوز 8.1
ویندوز 10
ویندوز 11

 

در 18 آگوست 2015، مایکروسافت ویندوز 10 را به عنوان آخرین سیستم عامل خود به بازار عرضه کرد. پس از آن به تدریج مایکروسافت نسخه های بعدی ویندوز 10 را وارد بازار کرد. آخرین آپدیت ویندوز 10 نسخه 1809 بود که در 2 اکتبر 2018 در بازار عرضه شد. اما از همان ابتدا، قیمت هر یک از محصولات مایکروسافت کاملاً دور از دسترس مردم عادی بود و از آنجا منشأ کرک شد. کرک یعنی استفاده غیرقانونی از چیزی.
اکثر کاربران کامپیوتر از نسخه کرک ویندوز فقط به دلیل قیمت بالای آن استفاده می کنند.

 

 در مقابل برخی از کاربران با خرید لایسنس ویندوز از نمونه قانونی استفاده می کنند. اما اگر دقت کنید در ظاهر هیچ تفاوتی بین ویندوز اصلی و کرک ویندوز وجود ندارد. حال می توانید تصور کنید که اگر تفاوتی در ظاهر بین ویندوز اصلی و کرک وجود ندارد، پس چه نیازی به خرید ویندوز اورجینال برای استفاده است؟ و کسانی که در حال خرید ویندوز هستند، چرا آنها این کار را انجام می دهند؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

 

تفاوت بین ویندوز اورجینال و کرک
تفاوت بین ویندوز اورجینال و کرک

 

بررسی ویندوز کرک شده:

کرک کردن ویندوز یک استفاده کاملا غیرقانونی از ویندوز است. دزدیدن ویندوز برای استفاده کرک شده با برخی از نرم افزارهای ایجاد شده توسط هکرها مانند KMS، Windows Activator و Re-loader و غیره انجام می شود. کرک بزرگترین مشکل ویندوز است، هر لحظه ممکن است هنگ کند و باعث حواس پرتی در کار شما شود. فایل های برنامه کرک ویندوز ممکن است در هر زمانی از بین رفته باشند و بعید است که فایل گم شده فوری دانلود شود زیرا هکرها به سرور متصل هستند. کاربران کرک ویندوز آخرین به روز رسانی های مایکروسافت را خیلی دیر دریافت می کنند.

 

اگر درایورهای دستگاه فوراً به روز نشوند، کامپیوتر کند می شود و دردسر جدیدی در محل کار ایجاد می شود. کرک ویندوز ممکن است نیاز به استفاده از آنتی ویروس داشته باشد تا رایانه شما از ویروس ها دور بماند زیرا آنتی ویروس کرک نمی تواند به درستی در ویندوز کار کند و به دلیل استفاده از آنتی ویروس اضافی، کامپیوتر شما کندتر می شود.

 

از آنجایی که ویندوز کرک شده توسط هکرها فعال می شود، بدون شک همه پایگاه های داده در رایانه شما نا امن هستند. هکرها می توانند داده های شما را در هر زمان با توجه به نیاز خود بگیرند. الان خیلی ها می توانند بگویند یا فکر کنند من سال هاست از کرک ویندوز استفاده می کنم اما مشکلی ندارم. به این افراد باید گفت شاید وقتی کرک را با ابزارهای ایجاد شده توسط Windows Hacker فعال کردید، کامپیوتر شما بدون افزودن به سرور مایکروسافت شما به سرور شخصی هکرها اضافه شده است و به روز رسانی هایی که دریافت می کنید شاید از سرور هکرها می آیند.

 

ویندوز اورجینال:

اگر مجوز ویندوز را از مایکروسافت به طور رسمی برای استفاده خود خریداری می کنید، پس شما یک کاربر اصلی ویندوز هستید. ویندوز اصلی با کلید محصول قانونی خریداری شده از مایکروسافت فعال می شود و برای تأیید کامل آن، باید آن را با استفاده از کلیدهای محصول آنلاین فعال کنید. به احتمال زیاد ویندوز اورجینال هیچ وقت قطع نمی شود. هنگامی که سخت افزار رایانه شما مشکلی داشته باشد، ممکن است ویندوز اصلی از کار بیفتد.

 

 به دلایل مختلف کرک ها شبیه ویندوز هستند، بنابراین فایل های زیادی در ویندوز اصلی وجود ندارد. اگر فایل‌های موجود در ویندوز اصلی را از دست داده‌اید، نمی‌توانید متوجه چیزی شوید و  چون به سرور مایکروسافت متصل است، بارها فایل‌های از دست رفته به‌طور خودکار دانلود و نصب می‌شوند.

 

کاربران اصلی ویندوز به محض انتشار آخرین به روز رسانی های مایکروسافت را دریافت می کنند و به‌روزرسانی جدید درایورهای دستگاه باعث می‌شود رایانه بسیار سریع‌تر کار کند. ویندوز اورجینال توسط کلید سریال رسمی مایکروسافت فعال می شود و به همین دلیل نیازی نیست نگران امنیت داده ها باشید. در آخر، باید گفت که ما از نرم افزارهای زیادی در رایانه خود استفاده می کنیم. 

 

اگر می‌خواهید همه ویژگی‌های آن نرم افزار را دریافت کنید، باید مجوز یا لایسنس بخرید. در غیر این صورت 7 یا 30 روز می توانید به آن نرم افزار دسترسی داشته باشید که به آن نسخه آزمایشی نرم افزار می گویند و نسخه آزمایشی به شما اجازه استفاده از همه ویژگی ها را نمی دهد. این نسخه جایگزین نسخه کرک است.

در صورت تمایل می توانید نسخه کرک شده نرم افزار خود را به راحتی از اینترنت دانلود کنید مانند مایکروسافت آفیس، فتوشاپ، ایلوستریتور و بسیاری از نرم افزارهای ضروری دیگر که باید برای کار شما مهم باشند. 

 

اما مشکل اینجاست که هر زمان که از نسخه کرک استفاده می کنید، بدون شک باید فکر کنید که کامپیوتر شما کنترل شخص دیگری را در دست دارد و دچار مشکل بزرگ تری می شود. از این به بعد به این فکر کنید که از چه چیزی استفاده خواهید کرد!

 

ما در فروشگاه اینترنتی پی سی باز ویندوز اورجینال، بسته Microsoft Office، و بسیاری از ابزارها و نرم افزارهای مهم دیگر را برای مشتریان خود ارائه می دهیم. آنها کاملا رسمی و اورجینال هستند. اگر می خواهید ویندوز، آفیس پکیج و هر نرم افزار دیگری را با قیمتی مقرون به صرفه تهیه کنید، می توانید با تیم پشتیبانی پی سی باز تماس بگیرید و یا از طریق وب سایت پی سی باز اقدام به خرید کنید.

امین
ارسال دیدگاه